poniedziałek, 1 kwietnia 2019

Fahrenheit 2019

Czas najwyższy! Wreszcie ktoś wziął się za weryfikację książek czytanych przez młodzież! Przez lata zaniedbań dzieci (i nie tylko!) miały dostęp do lektur, które absolutnie nie powinny trafić do naszych domów i umysłów! Na szczęście jedna z gdańskich parafii postanowiła zrobić z tym porządek i zrobiła to, co wszyscy powinniśmy zrobić już dawno temu - potraktowała treści zakazane jako rozpałkę. 

Z całego serca popieram tę bogobojną inicjatywę, dlatego zdecydowałam się wykonać kolejny krok w sprawie i dogłębnie przeanalizowałam listę lektur szkolnych. Nie wolno nam dopuścić do tego, by dzieci w wieku szkolnym miały kontakt z tak szkodliwymi treściami! 
Drogi Rodzicu! Weź tę listę do serca, spotkaj się z nauczycielami i dyrekcją szkoły twojego dziecka i wspólnie ustalcie nowe, właściwe lektury! 
Drogi Nauczycielu! Upewnij się, że nie promujesz niewłaściwych wartości! 


LEKTURY KLASA I
1. A. Bahdaj – Pilot i ja
2. Cz. Janczarski – Jak Wojtek został strażakiemnieposłuszeństwo wobec starszyzny;
3. M. Kownacka – Plastusiowy pamiętnik – magia, okultyzm;
4. G. Kasdepke – Z piaskownicy w świat;
5. M. Strzałkowska – Rady nie od parady czyli wierszyki z morałem;
6. Seria książek „Czytam sobie” – tu trzeba bardzo uważać, by niechcący nie przemycić niewłaściwych treści;
Wiersze J. Tuwima i J. Brzechwy oraz wybór legend i baśni  – magia;

LEKTURY KLASA II
1. H. Ch. Andersen - Baśnie magia;
2. A. i Cz. Centkiewiczowie – Zaczarowana zagroda – animizm;
3. G. Kasdepke - Detektyw Pozytywka;
4. M. Krüger - Karolcia – magia;
5. D. Wawiłow - Najpiękniejsze wiersze;

LEKTURY KLASA III
1. P. Beręsewicz – Czy ta wojna jest dla dziewczyn?;
2. Cz. Centkiewicz – Anaruk chłopiec z Grenlandii;
3. K. Drzewiecka - Piątka z Zakątka;
4. 12 ważnych opowieści. Polscy autorzy o wartościach;
5. A. Frączek – Dobre obyczaje czyli w lekkim tonie o bon tonie;
6. B. Gawryluk – Mali bohaterowie;
7. M. Jaworczakowa – Oto jest Kasia;
8. A. Lindgren - Dzieci z Bullerbyn – podważanie autorytetu starszyzny;
9. Nela. Śladami przez dżunglę , morza i oceany – feminizm;
10. R. Pisarski - O psie, który jeździł koleją – animizm;
11. B. Tylicka – Polskie miasta w baśniach i legendach – pogaństwo;
12. M. Wojciechowska – Dzieciaki świata – feminizm;

LEKTURY KLASA IV
1. J. Brzechwa - Akademia pana Kleksa – magia, okultyzm;
2. C. Collodi - Pinokio – magia, okultyzm;
3. J. Olech - Dynastia Miziołków – podważanie autorytetu starszyzny;
4. R. Goscinny, J. Sempe - Mikołajek – nieposłuszeństwo wobec starszyzny;
Wybór baśni (np. H. Ch. Andersen, J. i W. Grimm, Ch. Perrault) , w tym polskie baśnie ludowemagia, okultyzm, nieposłuszeństwo wobec starszyzny, pogaństwo;

LEKTURY KLASA V
1. F. Molnar - Chłopcy z Placu Broni;
2. C. S. Lewis – Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa – magia, okultyzm;
3. A. Mickiewicz – Pan Tadeusz – promowanie rozwiązłości;
4. M. Twain - Przygody Tomka Sawyera – obrazoburstwo, nieposłuszeństwo wobec starszyzny;
5. F. H. Burnett - Tajemniczy ogród – magia;
6. L. M. Montgomery – Ania z Zielonego Wzgórza – nieposłuszeństwo wobec starszyzny, feminizm;
Wybrane mity greckie, Biblia (fragmenty), wybrane wiersze L. Staffa, K. I. Gałczyńskiego i Cz. Miłosza – fałszywi bogowie, obrazoburstwo;

LEKTURY KLASA VI
1. S. Lem - Bajki robotów – animizm;
2. L. M. Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza – nieposłuszeństwo wobec starszyzny, feminizm;
3. J. Jurgielewiczowa - Ten obcy – podważanie autorytetu starszyzny;
4. K. Makuszyński - Szatan z siódmej klasy – SZATAN!;
5. ks. J. TwardowskI - Zeszyt w kratkę;
6. D. Defoe – Przypadki Robinsona Cruzoefałszywi bogowie;

LEKTURY KLASA VII
1. N. H. Kleinbaum - Stowarzyszenie Umarłych Poetówpodważanie autorytetu starszyzny, bluźnierstwo;
2. A. Mickiewicz – Dziady cz. II okultyzm;
3. J. Kochanowski - Fraszkizachęcanie do grzechów śmiertelnych;
4. J. Kochanowski – Trenysprzeciwianie się woli Boga;
5. Ch. Dickens - Opowieść wigilijnaokultyzm;
6. A. Kamiński – Kamienie na szaniec;
7. J. Słowacki – Balladynamagia, okultyzm;
8. Antoine de Saint – Exupery – Mały książę magia;
9. A. Fredro – Zemstapromowanie rozwiązłości;

LEKTURY KLASA VIII
1. A. Fiedler - Dywizjon 303;
2. Eric-Emmanuel Schmitt - Oskar i pani Róża bluźnierstwo;
3. S. Żeromski - Syzyfowe pracebluźnierstwo;
4. H. Sienkiewicz - Quo vadis;
5. H. Sienkiewicz - Latarnikpromowanie rozwiązłości (Latarnik czyta wszak "Pana Tadeusza");
6. A. Mickiewicz – Pan Tadeuszpromowanie rozwiązłości;
7. E. Hemingway – Stary człowiek i morze;
8. M. Białoszewski - Pamiętnik z powstania warszawskiegopromocja LGBT.

Ponieważ lista lektur skróci się bardzo wymiernie, sugeruję wprowadzić nowe pozycje, promujące właściwe postawy, jak patriotyzm, honor, miłość do Boga i wyrzekanie się wszelkich bezecnych zachowań. Mam tu na myśli świetną książkę, która doskonale opisuje wszystkie wspomniane wyżej cnoty. Oto kilka cytatów na dowód: 

  • "Ci, którzy protestują, sami są wyczerpani szkodliwymi demonstracjami przeciwko Bogu i reszcie świata, poza tym zapominają o pierwszej zasadzie, która jest podstawowa dla wszelkiego powodzenia; to co robisz, rób dokładnie."
  • "Być obywatelem (...), nawet jeżeli jest się tylko zamiataczem ulic, musi być uważane za większy honor niż bycie królem w obcym kraju."
  • "Ktokolwiek śmie kłaść swoją rękę na najszlachetniejszą podobiznę Boga, grzeszy przeciwko łaskawemu Stwórcy tego cudu i zasługuje na wypędzenie z raju."
  • "Odwieczna natura bezwzględnie karze tych, którzy; łamią jej prawa. To daje mi przekonanie, że działam w imieniu Wszechmogącego Stwórcy."
Prawda, że takie wartości są godne promowania? Myślę, że autor tych słów z radością widziałby swoją książkę w kanonie lektur w polskiej szkole. 

Niestety nie możemy już zapytać go o zdanie - zginął 30 kwietnia 1945 r. w berlińskim bunkrze. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz